Syndrom CAN u dětí - jak si s tím poradit v praxi? ONLINE
..
Syndrom CAN u dětí - jak si s tím poradit v praxi? ONLINE
Akreditace MPSV č. A2024/1380-SP/PC/VP
Termín: 27.03.2025
Čas: 9:00 - 16:00
Počet výukových hodin: 8
Místo: online, platforma ZOOM, zvuk a obraz
Max. počet účastníků: 20
Cena: 2 900 Kč
Nabízený vzdělávací program je určen sociálním pracovníkům, kteří se zabývají poskytováním podpory a dalších služeb rodinám (včetně náhradních) a také dětem. Program se zaměřuje na zvyšování odbornosti pracovníků v problematice týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, v možnostech prevence traumatizace dítěte v blízkých vztazích, ale také v porozumění chování dětí se syndromem CAN. Zaměřuje se na vysvětlení dopadu neléčeného vývojového traumatu a syndromu CAN na prospívání v dospělosti. Účastníci budou mít možnost seznámit se s anonymizovanými kazuistikami za účelem porozumění širokým souvislostem syndromu CAN, příčinám jeho vzniku, včetně detekce varovných signálů traumatizujícího působení rodičů a jiných pečujících osob na dítě. Zdokonalí se v intervencích, jak účinně chránit děti ohrožené syndromem CAN.
CO ZÍSKÁTE ABSOLVOVÁNÍM SEMINÁŘE?
- Absolventi programu budou schopni vlastními slovy popsat problematiku týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte v celé jeho komplexnosti.
- Absolventi programu porozumí souvislostem mezi dítětem se syndromem CAN a dítětem s komplexním vývojovým traumatem.
- Naučí se rozpoznat příznaky syndromu CAN a jeho projevy v chování dětí.
- Porozumí dopadu komplexního vývojového traumatu a syndromu CAN z dětství na prospívání v dospělosti.
- Účastníci získají základní orientaci v možnostech podpory a poskytování služeb pro rodiny i dětské klienty.
NA CO SE MŮŽETE TĚŠIT?
Účastníci získají náhled na téma syndromu CAN u dětí. Dozvědí se, jak tyto projevy identifikovat a jak na ně adekvátně reagovat. Porozumí souvislostem syndromu CAN a komplexního vývojového traumatu u dětí včetně neurobiologie.
Na semináři budou využity kazuistiky z terapeutické práce lektorek, včetně jejich rozboru a hledání řešení, jak je vhodné se v daných situacích zachovat. Možnosti intervencí při práci s rodinami a dětmi s CAN.
PRO KOHO?
Kurz je určen všem, kdo chtějí porozumět tématu syndromu CAN u dětí, kteří se chtějí naučit bezpečné interakci s nimi. Je s akreditací určen odborné veřejnosti, zejména sociálním pracovníkům, pracovníkům sociální prevence, sociální péče, poradenství, veřejné správy a pracovníkům SPOD, pracovníkům v managementu sociálních služeb. Je vhodný i pro další pracovníky pomáhajících profesi (psychology, psychoterapeuty, speciální pedagogy, pedagogické pracovníky), kterým bude po absolvování vzdělávacího programu vydáno potvrzení o účasti.
KDO VÁS PROGRAMEM PROVEDE?
Mgr. et Mgr. Věra Nešutová
Psycholožka, terapeutka, supervizorka, lektorka, integrativní kouč.
Lektorka vystudovala na UP v Olomouci nejdříve obor sociologie a pak jednooborovou psychologii.
V terapeutické praxi vychází z následujících metod:
- Systemický přístup ke klientovi
- Transformační systemická terapie podle Virginie Satirové
- Rodinná terapie zaměřená na poruchy attachmentu
- Dyadická vývojová psychoterapie
- Terapeutické rodičovství podle modelu Kim S. Goldingové
- Terapie hrou – terapeutická metoda
- Práce s pískovištěm Sand Tray pod supervizí Madeleine de Little B. Ed., M.Sc. z Kanady
Lektorka má praxi z oblasti managementu, dlouhodobě se věnuje lektorské činnosti a supervizím pro pracovníky v pomáhajících profesích. V posledních letech se více orientuje na psychoterapeutickou práci s jednotlivci, páry, ale i s celým rodinným systémem. Jejími klienty jsou i rodiny s přijatými dětmi (pěstouni, ale i osvojitelé).
Mgr. Martina Žiga Černá
Psycholožka, terapeutka, lektorka.
Lektorka vystudovala gymnázium a střední pedagogickou školu, obor vychovatelství, na UP v Olomouci jednooborovou psychologii.
V terapeutické praxi vychází z následujících metod:
- Integrativní psychoterapie (KBT, Gestalt terapie, Imaginace, Focusing, EFT – terapie zaměřená na emoce, arteterapie, dynamická psychoterapie)
- Krizová intervence
- Rodinná terapie zaměřená na poruchy attachmentu
- Dyadická vývojová psychoterapie
- Snoezelen – multismyslová terapie
Ve svém profesním životě lektorka pracovala mimo jiné jako pedagog, HR konzultant, psycholog v oboru psychologie práce a osobní poradce pro nezaměstnané, školní psycholog a psycholog Střediska výchovné péče (práce s dětmi a mládeží s problémovým chováním). V současné době působí jako psycholog, psychoterapeut a lektor v sociální oblasti (rodinné poradenství, individuální a párové terapie, náhradní rodinná péče).
REGISTRACE
Po vyplnění závazné přihlášky (viz přihlašovací formulář níže) obdržíte informace k uhrazení nevratné zálohy 500 Kč, případně celé částky kurzovného na bankovní účet 2301958262/2010. Do variabilního symbolu platby uveďte své jméno a příjmení, název kurzu. Místo v kurzu máte rezervováno až po uhrazení nevratné zálohy. Doplatek za kurzovné se hradí podle platebních a storno podmínek. Uhrazením zálohy přijímáte platební a storno podmínky.